שיטת "לילה טוב"

רוב התינוקות אינם מפתחים הרגלי שינה טובים בצורה ספונטנית וללא עזרה. עלינו ההורים לעזור להם וללמדם איך לעשות זאת.

שיטת "לילה טוב" מבוססת על שלושה עקרונות:

  1. מענה מיידי ותמידי של ההורים לבכי התינוק – לכל אורך התהליך כאשר ילדכם יבכה תוכלו להרימו ולהרגיעו, וכאשר יירגע תחזירו אותו למיטתו. המענה התמידי לבכי יוצר אצל הילד אמון וביטחון, ועוזר ליצור חווית הרדמה חיובית. כאשר תינוק מרגיש בטוח ומוגן הוא נרגע ונרדם יותר בקלות.
  2. הדרגתיות בהורדת גורמי התלות – נדנוד, ידיים, הנקה, בקבוק וכדומה.
  3. ליווי יום יומי של יועצת השינה לאורך כל התהליך עד הגעה ללילות רצופים של שינה. השינוי הגדול שעובר הילד בתהליך מעורר לא פעם קשיים גם אצל ההורים. הליווי הצמוד עוזר להורים להתמודד עם קשיים אלו ומספק גם תמיכה ריגשית.

התהליך

תהליך ייעוץ השינה מתחיל בפגישת אבחון מקיפה, בה נדון בשיגרת השינה של ילדיכם ביום ובלילה, נבחן מהם גורמי התלות שעוזרים לו להרדם ונתייחס גם אל שיגרת היום של המשפחה. כמו כן נגדיר יעדים – הרדמות עצמאית ולילות רצופים או הרדמות עצמאית ויקיצה אחת להאכלה. הכל בהתאם לבקשתם של ההורים.
בהתאם לפגישת האבחון אבנה לכם תוכנית עבודה הדרגתית שמתאימה לילדכם, לפי עקרונות
שיטת "לילה טוב".
תהליך השינוי נמשך 6-8 שבועות במהלכם אלווה אתכם באופן יום יומי במייל ובטלפון עד שנגיע ליעדנו – הרדמות עצמאית ולילות רצופים של שינה.